Publié le 21 octobre 2019 Mis à jour le 18 novembre 2019
En Anglais:
Sarah M. Whiting, Dean and Josep Lluís Sert Professor of Architecture, joined the GSD as Dean in July 2019. She is a design principal and co-founder of WW Architecture, and served as the Dean of Rice University's School of Architecture from 2010 to 2019.

Whiting has taught at Princeton University, the University of Kentucky, the Illinois Institute of Technology, and the University of Florida, in addition to Rice and Harvard GSD. She frequently lectures throughout the US and abroad, and regularly serves as a critic of architecture and urban design. Prior to founding WW, Whiting worked with the Office for Metropolitan Architecture in Rotterdam, The Netherlands; Peter Eisenman in New York; and Michael Graves in Princeton, New Jersey. She is an Associate member of the American Institute of Architects.

Whiting’s research is broadly interdisciplinary, with the built environment at its core. An expert in architectural theory and urbanism, she has particular interests in architecture’s relationship with politics, economics, and society and how the built environment shapes the nature of public life. Her work has been published in leading journals and collections, and she is the founding editor of Point, a book series aimed at shaping contemporary discussions in architecture and urbanism.

Whiting’s writings have been published in journals ranging from ANY to Wired, as well as in collections including Shaping the City, Mies in America, Six Authors in Search of an Architect, and An Architecture for all Senses: the Work of Eileen Gray. She edited Differences, a collection of essays by Ignasi de Solà-Morales and also served as reviews editor for the journal Assemblage from 1996 to 2001. She currently serves on the editorial boards of the journals LOG, The Plan, and Thresholds.

Dean Whiting received her Bachelor of Arts from Yale, her Master of Architecture from Princeton University, and her Doctor of Philosophy in the History and Theory of Architecture from MIT.

En français:
Madame Sarah M. Whiting, doyenne et titulaire de la chaire d'architecture Josep Lluísert, a rejoint le Harvard Graduate School of Design en tant que doyenne en juillet 2019. Elle est directrice et cofondatrice de WW Architecture, et a été doyenne de l'école d'architecture de l'Université de Rice de 2010 à 2019.

Madame Whiting a enseigné à l'Université de Princeton, à l'Université du Kentucky, à l'Illinois Institute of Technology et à l'Université de Floride, en plus de Rice et Harvard Graduate School of Design. Elle donne de nombreuses conférences aux États-Unis et à l'étranger et est une référence en matière d’architecture et de design urbain. Avant de fonder WW, elle a travaillé pour l'Office for Metropolitan Architecture à Rotterdam, aux Pays-Bas, Peter Eisenman à New York et Michael Graves à Princeton, au New Jersey. Elle est membre associé de l'American Institute of Architects.

La recherche de Sarah Whiting est largement interdisciplinaire, l'environnement bâti étant au cœur de ses travaux. Experte en théorie de l’architecture et en urbanisme, elle s'intéresse particulièrement aux relations entre l'architecture et la politique, l'économie et la société et à la manière dont l'environnement bâti façonne la nature de la vie publique. Son travail a été publié dans des revues et des collections de premier plan, elle est aussi l'éditrice fondatrice de Point, une série de livres qui abordent les discussions contemporaines en architecture et en urbanisme.

Les écrits de Madame Whiting ont été publiés dans des revues allant de ANY à Wired, ainsi que dans des collections comme Shaping the City, Mies in America, Six Authors in Search of an Architect et An Architecture for all Senses : the Work of Eileen Gray. Elle a édité Differences, un recueil d'essais d'Ignasi de Solà-Morales et a également été rédactrice en chef de la revue Assemblage de 1996 à 2001. Elle siège actuellement aux comités de rédaction des revues LOG, The Plan et Thresholds.

Sarah Whiting est titulaire d'un baccalauréat ès arts de Yale, d'une maîtrise en architecture de l'Université de Princeton et d'un doctorat en histoire et théorie de l'architecture du MIT.
Le 5 décembre 2019
Site Flagey